تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
7

انتقام اینستاگرامی از پزشک کهگیلویه و بویراحمدی

  • کد خبر : 27517
  • 29 جولای 2019 - 15:05
انتقام اینستاگرامی از پزشک کهگیلویه و بویراحمدی

سرگرد روح‌الله شهبازی‌پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه ‌و بویراحمد در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشار اکاذیب و مطالب توهین‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام علیه وی، موضوع پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت و پس از انجام اقدامات پلیسی در خصوص پرونده، فردی که […]

سرگرد روح‌الله شهبازی‌پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه ‌و بویراحمد در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشار اکاذیب و مطالب توهین‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام علیه وی، موضوع پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت و پس از انجام اقدامات پلیسی در خصوص پرونده، فردی که مرتکب این عمل شده بود شناسایی و طبق دستور مقام قضایی به این پلیس فراخوانده شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: پس از اقدامات صورت گرفته توسط افسران این پلیس، متهم با توجه به ارائه مستندات ضمن اقرار به جرم، انگیزه خود را از این کار انتقام‌جویی به علت عدم رضایت از معالجه خود توسط شاکی عنوان کرد.
سرگرد شهبازی‌پور بابیان اینکه توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم است، گفت: افراد زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ در این فضاها توهین به افراد از شایع‌ترین جرائم بوده که مطابق قانون‌، جرم بوده و دارای مجازات است؛ بنابراین با توجه به نوع توهین‌، مجازات آن نیز متفاوت است و در صورت شکایت‌ کردن توسط شاکی‌، پیگیری قضایی آن امکان‌پذیر خواهد بود.
وی تأکید کرد: کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که انتشار و یا به اشتراک‌گذاری کامنت‌های که به دیگر کاربران توهین و یا فحاشی می‌کند نیز جرم است و این امر برای آن‌ها تبعات قانونی دارد.
این مقام مسئول یادآور شد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چراکه عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج‌ومرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تأثیرگذار باشد.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

لینک کوتاه : http://khabaravaran.ir/?p=27517

برچسب ها

نظرات مخاطبان خبرآوران

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت خبرآوران منتشر خواهد شد.
  • توجه داشته باشید عدم انتشار دیدگاه شما به معنای جانبداری از شخص یا موضوع خاصی نیست؛ دیدگاه‌های که حاوی تهمت، افترا و الفاظ غیراخلاقی باشد به دلیل رعایت حرمت افراد منتشر نخواهد شد.