تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024
8

از انتصاب مدیر منابع انسانی مناطق نفتخیز جنوب تا حاشیه سازی فیک آنلاین

  • کد خبر : 45806
  • 07 جولای 2023 - 20:57
از انتصاب مدیر منابع انسانی مناطق نفتخیز جنوب تا حاشیه سازی فیک آنلاین

به گزارش خبرآوران در سالیان اخیر در فضای رسانه ای خانواده بزرگ صنعت نفت، انتشار اخبار جعلی و شایعات در شبکه های اجتماعی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. اخباری که عموماً با اهداف مختلفی مانند گمراه کردن مخاطب و آسیب رساندن به اشخاص، یا به‌دست‌آوردن اهداف مالی یا سیاسی نوشته و منتشر می‌شوند. […]

به گزارش خبرآوران در سالیان اخیر در فضای رسانه ای خانواده بزرگ صنعت نفت، انتشار اخبار جعلی و شایعات در شبکه های اجتماعی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. اخباری که عموماً با اهداف مختلفی مانند گمراه کردن مخاطب و آسیب رساندن به اشخاص، یا به‌دست‌آوردن اهداف مالی یا سیاسی نوشته و منتشر می‌شوند.
کارشناسان حوزه رسانه صنعت دیرپای نفت، با بروز و ظهور فیک آنلاین ها و انتشار اخبار نادرست در فضای مجازی، به تشکیل میز شناسایی اخبار جعلی در رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی به خانواده بزرگ صنعت نفت تاکید دارند، اما بااین‌حال ارتقای سطح سواد رسانه‌ای می‌تواند راه‌حل مناسبی برای شناسی اخبار جعلی و فیک آنلاین ها از اخبار اصلی بوده باشد.
با این مقدمه بپردازیم به داستان تغییرات در راس مدیریت ارشد منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که یک فیک آنلاین در انتشار شایعات انتصابات، از ابتدای امسال با اغراض خاص خود به آن دامن زد.
البته ناگفته پیداست که حضور گاه و بیگاه مسئول این رسانه در دفتر مدیرمنابع انسانی مناطق طی ماههای گذشته در انتشار این شایعات بی تاثیر نبوده است.
این فیک آنلاین، روز گذشته نیز ضمن انتشار خبر انتصاب سرپرست جدید مدیریت منابع انسانی مناطق نفتخیز جنوب، از منوچهر بارانی (مدیر سابق منابع انسانی) با عنوان «متخصص ترین و کاردان ترین مدیر منابع انسانی سال‌های اخیر صنعت نفت» یاد کرده است و به زعم این رسانه «کار انجام نشده ای در این مدیریت باقی نمانده است و چالشی ترین مسائل موجود کارکنان با درایت ایشان! حل شده است»
این فیک آنلاین که ید طولایی در انجام نظرسنجی های مجازی دارد، لازم است با این تعاریف اغراق آمیزی که از منوچهر بارانی نموده، عملکرد ایشان در مدت بیش از ۴ ساله تصدی سمت مدیریت منابع انسانی مناطق نفت خیز جنوب را به رای کارکنان بسپارد نه اینکه به نیابت خودخوانده از کارکنان و صرفا بخاطر ارتباط با مشاوران این مدیر سابق، مدایح بی صله؟! بسراید.
این فیک آنلاین کار فعالان رسانه ای صنعت نفت را برای نقد عملکرد منوچهر بارانی با ارایه سرتیتر عملکرد ایشان ساده نموده که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:
۱- طرح طبقه بندی مشاغل نیروهای پیمانکاری:
اجرای ناقص این طرح وزارتی در مناطق نفتخیز جنوب مشکلات بسیاری را برای نیروهای تلاشگر و مظلوم پیمانکاری ایجاد نمود که عدم پرداخت فوق العاده های آلایندگی، جوشکاری، ارتفاع و … تنها بخشی از آن هاست. همچنین فوق العاده جبران صرف وقت اضافی (تراول تایم) برای همه واحد های عملیاتی اعم از دور دست (مثلا گوره با ۱۵۰ کیلومتر فاصله از گچساران یا منصوری با ۱۰۰ کیلومتر فاصله از اهواز) و واحد های نزدیک (مجموعه اهواز ۵ در منطقه پارک شهروند درون شهر اهواز) بطور یکسان و ۱۵درصد پرداخت می گردد!

۲- اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران (بند دال و واو): از مهر ماه سال ۱۳۹۹ که استفساریه بند واو و از فروردین ۱۴۰۰ که قانون بند دال تصویب و ابلاغ شدند، برای مدیریت منابع انسانی، ۳ سال زمان کافی نبود که فرایند تبدیل وضعیت ایثارگران را به سامان برساند. این چه دستاوردنمایی مضحکی است که دنیایی از نارضایتی در میان ۴ هزار مشمول آن دارد. از فرایند کند و عدم اطلاع رسانی از روند فرسایشی فرایند تبدیل وضعیت به مشمولین طرح تا ماهها پرداخت علی الحساب و تعیین بیس حقوق های ناچیزی یک تا سه میلیونی!

۳- اعمال سوابق مشمولین طرح تبدیل وضعیت ایثارگران: اگرچه سوابق بخشی از مشمولین بند واو بصورت ناقص پس از ۲ سال اعمال گردیده است، اما بررسی سوابق مشمولان بند دال هنوز آغاز نشده و جالب اینجاست که پرداخت حقوق این دسته از کارکنان منوط به بررسی و اعمال سوابق آنهاست!

۴- تعدیل مدرک کارکنان: توقف تعدیل مدرک مرتبط ایثارگران و جانبازان و آزادگان روی سمت‌های فعلی خود ، یکی دیگر از شاهکارهای مدیریت سابق منابع انسانی مناطق نفتخیز جنوب پس از ابلاغ بخشنامه جدید وزارت نفت دولت سیزدهم بوده است.

۵- پرداخت همزمان حق الزحمه بهره وری کارکنان رسمی و غیررسمی نفت: نخستین دستور پرداخت همزمان ابتدا توسط مدیران عامل شرکت های بهره برداری نفت و‌گاز گچساران و‌ مارون صادر شد و مدیر منابع انسانی در پاسخ به پیگیری های مکرر مدیریت ارشد مناطق نفت خیز جنوب گفته بود: «چه عجله ای برای پرداخت همزمان دارند، نیروهای پیمانکاری که همیشه با چند ماه تاخیر پاداش ها را دریافت می کردند!» و درنهایت با فشار مدیران عامل شرکت های بهره بردار و حمایت مثال زدنی مدیریت ارشد مناطق و با نامه محرمانه رییس امور حقوقی و قراردادها، دستور پرداخت پاداش نیروهای پیمانکاری با تاخیری ۱۲ روزه نسبت به کارکنان رسمی و قراردادی پرداخت شد و بخش تلخ این حکایت، با خبرسازی مشاور رسانه ای مدیر منابع انسانی، افتخار همزمانی پرداخت پاداش را بنام خود ثبت نمود!

۶- ماده ۱۰: اجرای فاجعه بار ماده ۱۰ در سطح مناطق نفت خیز جنوب که نیاز به نقد ندارد فقط کافی است در میان کارکنان نظرسنجی برگزار شود.

نکته قابل تاملی که فیک آنلاین فراموش کرد در میان دستاوردهای منوچهر بارانی و تیم مشاورانش بگنجاند، مقوله حساس بیمه تکمیلی کارکنان غیر رسمی بود.
چراکه نرم افزار بومی بیمه تکمیلی که طی یکماه به دست نخبگان عرصه IT نفتخیز جنوب طراحی و امنیت آن توسط فاوا مناطق مورد تایید قرار گرفت، ماهها از عملیاتی شدن آن توسط مدیر منابع انسانی و مشاورانش جلوگیری شد و نیتجه آن تاخیر دو ماه در ثبت اطلاعات نیروهای غیررسمی از اردیبهشت تا تیرماه ۱۴۰۲ شد! اگر این کارشکنی بخاطر اعلام خبر دستاورد بزرگ راه اندازی این نرم افزار توسط مجموعه فاوا بوده باشد که هست، پس لازم است مصادیق خدمت و خیانت مجدداً مورد ارزیابی دست اندرکاران این فیک آنلاین قرار گیرد.

اما فیک آنلاین سوابق سرپرست جدید منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را به مدیریت منابع انسانی شرکت نفت و گاز کارون محدود نموده و عملکرد درخشان ایشان را به ایجاد کتابخانه دیواری برای کارکنان عملیاتی تقلیل داده است.
جهت اطلاع این رسانه بخشی از سوابق ابوالقاسم حبیبی پور سرپرست جدید مدیریت منابع انسانی مناطق نفتخیز جنوب به شرح ذیل است:
۱. کارمند نمونه مناطق نفت خیز جنوب درسال ۹۱
۲.سی و سه سال سابقه کار در واحد های عملیاتی و ستادی
۳.پانزده سال سابقه ورزشی حرفه ای
۴. عملکرد درخشان ایشان در طی یکسال مدیریت منابع انسانی شرکت نفت و گاز کارون نیز بدین شرح است:
۱. تألیف کتاب کوچینک (مربیگری سازمانی)
۲. شناسایی و تکریم ۱۰۴ کارگر برجسته برای اولین بار درسطح وزارت نفت در یک شرکت
۳. شناسایی و تکریم اموراداری های برتر برای اولین بار در شرکت کارون
۴.تشکیل کارگروه ارزیابی ارزیابان برای تسهیم منصفانه و آسیب شناسی در مدیریت عملکرد کارکنان برای اولین بار
۵.آغاز پروژه شناسایی و پرورش مدیران جوان آینده برای اولین بار
۶.بازدیدهای مستمر میدانی و ملاقات با کارکنان در تاسیسات و واحد‌های مختلف
۷.برگزاری جلسات متعدد با تمامی روسا و مدیران کارون برای شناسایی و اطلس گذاری مشکلات و‌موانع
۸.تشکیل کارگروه بررسی و پیگیری مطالبات کارکنان در سطح مناطق نفت خیز جنوب
۹. شناسایی و تکریم کارکنان خلاق و نوآور برای اولین بار درراستای تشکیل تیم های خلاقیت
۱۰.نصب و راه اندازی ۴ کتابخانه دیواری عملیاتی در واحد های عملیاتی
۱۱.ایجاد انگیزه و رضایتمندی قابل قبول در شرکت کارون
۱۲.تحول در آموزش کارون و استفاده از روشهای نوین و آموزشهای میدان محور
۱۳تشکیل کارگروه جهادگران آموزش برای اولین بار
۱۴.برگزاری اولین المپیاد ورزشی درشرکت کارون باحضور ۷۵۰نفر از کارکنان شرکت
۱۵.برقراری سیستم دربهای باز و ایجاد یک رویه مشخص پاسخگویی به ارباب رجوع
۱۶. بالغ بر ۱۶۰۰ وقت ملاقات حضوری برای کارکنان و گفتگوی مستقیم با آنها
۱۷.حضور در میز خدمت در مصلای نماز جمعه اهواز و پیگیری درخواست‌ها و پاسخگویی لازم
۱۸.شروع پروژه تربیت مدرس با استفاده از ظرفیت‌های داخلی شرکت در حوزه توانمند سازی و آموزش
۱۹.فعالیتهای ویژه در ستاد اقامه نماز و انتخاب ستاد نماز شرکت کارون بعنوان ستاد برتر در دستگاههای اجرایی استان
۲۰.آغاز مطالعات و پژوهش در مدیریت منابع انسانی کارون و تشویق به مشارکت کارکنان در این حوزه
۲۱.پیگیری مستمر موضوعات و مطالبات کارکنان به شکل ویژه و جهادی
۲۲.اندازه گیری علمی فعالیتهای کارکنان مدیریت منابع انسانی و ارتقاء عملکرد آنها
۲۳.برگزاری اولین مانور آموزشی در تاسیسات و واحد‌های عملیاتی
۲۴.ابلاغ انتظارات سازمانی به تمامی کارکنان تحت سرپرستی با هدف اصلاح و ارتقاء عملکرد

لینک کوتاه : http://khabaravaran.ir/?p=45806

برچسب ها

نظرات مخاطبان خبرآوران

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۴
  1. سلام.
    شما که به درست یا غلط از انتصاب آقای حبیبی پور دفاع می کنید آیا اینقدر شهامت دارید که در خصوص عملکرد یکساله ایشان در شرکت کارون از کارکنان این شرکت نظرسنجی کنید؟

    • نه بابا کجا شهامت داره.متاسفانه توی فضای مجازی همه هر حرفی بدون سند و مدرک می زنند.این آقا هم با هماهنگی همان لابی که این انتصاب غیر قانونی را انجام دادند داره این مطالب سراسر کذب را انتشار می دهد.

  2. سلام خدا را شاکر هستم گه همیشه واقعیت را بیان میکنم تنها انتصابی که کاملا درست بود اقای حبیبی پور است ایشان از دوران کارگری وکارمندی به اینجا رسیدند و زحمت کشیدند و ایشان شما را درک میکنند و برای شما حرف نمیزنند و اقدام عملی انجام میدهند.

  3. با سلام اقای حبیبی پور بسیار مدیرذلایقی استذبیشتر کار میکند تا بیشتر حرف بزند این از بنا های یک کارمند عملیاتی است و اقای دکتر بارانی هم عالی است یکی از بهترین مدیران این دو هستند .انها را از خود نرنجانیم که ارزش ندارد و امها اعصاب خود را در اختیار سازمان قرار دادند با ابوهی از درخواست.وقتی وارد اداره نیروی انسانی میشوم مانند جو عملیات است .بیشترین تلفن و درخواست و…مدیریت این همه بسیار سخت است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت خبرآوران منتشر خواهد شد.
  • توجه داشته باشید عدم انتشار دیدگاه شما به معنای جانبداری از شخص یا موضوع خاصی نیست؛ دیدگاه‌های که حاوی تهمت، افترا و الفاظ غیراخلاقی باشد به دلیل رعایت حرمت افراد منتشر نخواهد شد.