تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7

چرا بیشتر ساعت های لاکچری ساخت سوئیس هستند؟

  • کد خبر : 46728
  • 06 دسامبر 2023 - 12:18
چرا بیشتر ساعت های لاکچری ساخت سوئیس هستند؟

چرا بیشتر ساعت های لاکچری ساخت سوئیس هستند؟ مقدمه برای یک ساعت لاکچری چیزی ارزشمند تر از لیبل «ساخت سوئیس» نیست. تولید کنندگان سوئیسی ساعت مانند برندهای OMEGA و TUDOR، قوانین بسیار سخت گیرانه و دقیقی برای ساخت ساعت دارند. همین قوانین باعث می شود که دقت این ساعت ها بسیار بالا باشد. استفاده از فناوری روز و بسیاری از نکات دیگر که در این […]

چرا بیشتر ساعت های لاکچری ساخت سوئیس هستند؟

مقدمه

برای یک ساعت لاکچری چیزی ارزشمند تر از لیبل «ساخت سوئیس» نیست. تولید کنندگان سوئیسی ساعت مانند برندهای OMEGA و TUDOR، قوانین بسیار سخت گیرانه و دقیقی برای ساخت ساعت دارند. همین قوانین باعث می شود که دقت این ساعت ها بسیار بالا باشد. استفاده از فناوری روز و بسیاری از نکات دیگر که در این مقاله بررسی می کنیم، در کیفیت بالای ساعت های سوئیسی نقش دارند. با ما همراه باشید.

 

ساعت لاکچری سوئیسی

ساعت لاکچری یعنی ساعت سوئیسی

امروزه، یک ساعت لاکچری یعنی ساعت سوئیسی! اگر درباره ی ساعت اطلاعات داشته باشید، می دانید که اکثر اجزای ساعت، مانند اَهرم گریز و فنر تعادل، در انگلستان تولید شده است. اما چرا سوئیس توانسته است گوی رقابت را از کشوری چون انگلستان برباید؟ در این بخش چند دلیلی اصلی این برتری را توضیح خواهیم داد.

۱٫‌ مهاجرت تاریخی بهترین ساعت سازان جهان به سوئیس: در فرانسه و در حوالی سال ۱۴۹۱، مذهبی های کاتولیک دست به اخراج گسترده ی جمعیت پروتستان زدند. در میان این پروتستان ها، بهترین ساعت سازان آن دوره نیز حضور داشتند. بسیاری از این افراد به سوئیس مهاجرت کردند. همین امر پایه ی علم ساعت سازی حرفه ای در سوئیس شد.

۲٫ ایجاد این ذهنیت که یک ساعت لاکچری، تولید سوئیس است: یکی از مشهورترین گفته ها که حکایت از این ویژگی ساعت های سوئیسی دارد، متعلق به آقای بوسر، موسس کمپانی MB&F است. وی اشاره می کند که:« ارتباط میان ساعت لاکچری و سوئیس به خوبی در ذهنیت عمومی جا افتاده است.»

در این راستا به سراغ آماری می رویم که ساعت لاکچری سوئیسی را بهتر تحلیل می کنند. صنعت ساعت سازی سوئیس چیزی در حدود ۱٫۵ درصد از کل تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است. با این حال سومین صادرات سوئیس، ساعت لاکچری است. این امر نشان می دهد که ذهنیت لاکچری بودن در میان مردم جهان بسیار پررنگ تر از کیفیت این ساعت ها است. اگر چه که نمی شود منکر کیفیت رقابتی آن ها شد.

 

انواع ساعت های برند و لاکچری

مزیت رقابتی

یک ساعت لاکچری سوئیسی، کالایی با مزیت های رقابتی بسیار زیادی است. رقابت در برندهای سوئیسی به حدی بالاست که صرفاً می توان آن ها را با یکدیگر مقایسه کرد. بیایید نگاهی دقیق به سومین برتری ساعت های سوئیسی بیاندازیم.

۱٫‌ ضد آب بودن: یک ساعت لاکچری با قابلیت ضد آب بودن حتی در اعماق دریا، می تواند قابلیت رقابت فوق العاده ای با سایر ساعت ها ایجاد کند. در این راستا، کمپانی OMEGA در سال ۱۹۳۲ نخستین ساعت های ضد آب را تولید کرد. امروزه برندهایی مانند Seamaster Planet Ocean، TUDOR Pelagos و OMEGA ار بهترین تولید کنندگان ساعت های ضد آب، قایقرانی و غواصی است.

۲٫ شیشه های ضد ضربه: ساعت های سوئیسی با استفاده از کریستال های مصنوعی مانند یاقوت کبود، شیشه هایی می سازند که به راحتی در مقابل بیشتر ضربه ها مقاومت می کنند و آن ها را از خش و ضربه حفظ می کنند.

۳٫ بدنه محکم و قاب های نشکنِ تقویت شده: بدنه ی ساعت های سوئیسی از تیتانیوم ساخته شده است. این فناوری که در انواع برندهای سوئیسی به کار رفته است در کنار استحکام، به صورت غیرقابل باوری سبک است. این بدنه های تیتانیومی با یک قاب سرامیکی با ضخامت ۳ تا ۴٫۵ تقویت می شوند.

۴٫ شیشه های پیچ شونده به قاب: یکی از ویژگی های یک ساعت لاکچری، مهر و موم شدن کامل آن است. هیچ گونه هوا و یا آب نباید به ساعت داخل و یا خارج شود. این مهر و موم شدگی یک اثر دیگر نیز دارد. برندهایی که کالاهای خود را مهر و موم شده عرضه می کنند، قابلیت تعمیر کالا را برای خود حفظ می کنند. شاید یکی از دلایل گران بودن تعمیرات این ساعت های سوئیسی نیز همین امر باشد.

اطلاع از قیمت روز ساعت های لاکچری

برای اطلاع از قیمت روز ساعت های سوئیسی و لاکچری به سایت گروه تجاری پل کالا مرکز فروش و خدمات پس از فروش ساعت های سوئیسی در ایران مراجعه نمائید

لینک کوتاه : http://khabaravaran.ir/?p=46728

نظرات مخاطبان خبرآوران

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت خبرآوران منتشر خواهد شد.
  • توجه داشته باشید عدم انتشار دیدگاه شما به معنای جانبداری از شخص یا موضوع خاصی نیست؛ دیدگاه‌های که حاوی تهمت، افترا و الفاظ غیراخلاقی باشد به دلیل رعایت حرمت افراد منتشر نخواهد شد.