تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024
5

زود انزالی از چه سنی آغاز میشود و چگونه باید آن را درمان نمود؟

  • کد خبر : 47369
  • 08 جولای 2024 - 15:57
زود انزالی از چه سنی آغاز میشود و چگونه باید آن را درمان نمود؟

زود انزالی از چه سنی آغاز میشود و چگونه باید آن را درمان نمود؟ جالب است بدانید که امروزه اختلالات جنسی همانند PE، زود انزالی یا انزال زودرس در میان مردان رایج شده و به‌راحتی نیز درمان خواهد شد. معنای پزشکی این واژه زمانی به یک فرد نسبت داده می‌شود که مرد هنگام برقراری رابطه […]

زود انزالی از چه سنی آغاز میشود و چگونه باید آن را درمان نمود؟

جالب است بدانید که امروزه اختلالات جنسی همانند PE، زود انزالی یا انزال زودرس در میان مردان رایج شده و به‌راحتی نیز درمان خواهد شد. معنای پزشکی این واژه زمانی به یک فرد نسبت داده می‌شود که مرد هنگام برقراری رابطه جنسی، سریع‌تر از زمانی‌که تصور می‌کرده به انزال برسد. براساس آمار به‌دست آمده می‌توان گفت از میان هر ۳ مرد حداقل یک نفر از آن‌ها به این اختلال دچار خواهد شد. لازم به ذکر است که باتوجه به پیشرفت علم پزشکی در خصوص مسائل جنسی دیگر عارضه‌ای بدون درمان نبوده و شما می‌توانید با استفاده از انواع و اقسام دارو‌های گیاهی، شیمیایی، تمرینات ورزشی و… به درمان عارضه زود انزالی بپردازید.

زود انزالی چیست؟

زود ارضایی، زود انزالی یا ejaculatio praecox به این معناست که مرد پیش از شریک جنسی خود به ارگاسم رسیده و مایع منی زودتر از زمان حد تصور از بدن وی خارج ‌شود. انزال زودرس می‌تواند دخول و رابطه جنسی را بسیار نامطلوب ساخته و میزان لذت کمتری را به شما انتقال دهد. جالب است بدانید که هیچ زمانی برای طول رابطه جنسی مشخص نشده و این میزان تنها به نظر زوجین بستگی دارد؛ در واقع این زمان کاملاً سلیقه‌ای بوده و اگر زوجین از زمان کافی برای لذت از برقراری رابطه برخوردار نباشند، می‌توان گفت مرد دچار زود انزالی شده است.

پس از انجام تحقیقات درمانی روی افراد داوطلب به عنوان کشف راز‌های این اختلال، می‌توان گفت بسیاری از زوجین بر این عقیده بوده‌اند که رابطه‌ای مطلوب باید ۳ الی ۱۳ دقیقه زمان ببرد. در واقع پس از انجام این تحقیقات متخصصان دریافته‌اند که میزان زمان رابطه زوجین به ۳ دسته خیلی کوتاه، مناسب و خیلی طولانی تقسیم می‌شود.

چه عواملی باعث زود انزالی در مردان می ‌شود؟

از آنجایی که دلایل متعددی برای مردان مختلف وجود دارند، نمی‌توان تنها یک مورد را برای چندین نفر تعمیم داد؛ در نتیجه شما می‌توانید پس از خواندن بخش ذیل و یافتن ارتباط میان موارد بیان شده و خصوصیات فرد، نسبت به انجام راهکار مناسب اقدام نمایید. یکی از دلایل می‌تواند وجود احساساتی چون گناه، عدم اعتمادبه‌نفس، خجالت، افسردگی، نگرانی نسبت به انزال زودرس، استرس، مشکلات عاطفی و… باشد.

بخش دیگری از عوامل وقوع این عارضه می‌تواند ابتلا به مشکلات هورمونی چون هورمون‌های تستوسترون یا التهاب پروستات و مجاری ادرار باشد. همچنین برخی از آقایان ممکن است به علت فعالیت کم خود دچار اختلال نوروترنسمیتر‌های مغزی شده و احساس کافی را در اندام جنسی خود نداشته باشند. لازم به ذکر است که شریک جنسی آقایان نیز در این امر می‌تواند نقش حائز اهمیتی داشته و با انجام برخی از رفتار‌ها در زود انزالی همسر خویش سهیم باشد.

زود انزالی از چه سنی شروع می ‌شود؟

انجام رابطه جنسی بنیان خانواده را گرم می‌سازد و می‌توان آن را امری حیاتی دانست. همچنین جالب است بدانید که تنها رابطه جنسی ملاک نبوده و اگر شما می‌خواهید رابطه‌ای مطلوب را تجربه نمایید، می‌بایست حین کار به سلامت و بهداشت روانی و جسمانی نیز توجه داشته باشید. براساس یافته‌های متخصصان و محققان می‌توان گفت سن قطعی برای آغاز این عارضه وجود نداشته و تنها افزایش سن می‌تواند عامل محرکی برای ابتلا به زود انزالی به‌شمار رود.

چگونه می ‌توان اختلال انزال زودرس را درمان کرد؟

امروزه به لطف وجود روش‌های متعدد درمانی دیگر رفع عارضه انزال زودرس غیرممکن نبوده و می‌توان با مراجعه به متخصص اورولوژی، روش درمانی مناسب خود را پیدا کرد. اغلب متخصصان باتوجه به سلامت روانی و جسمانی آقایان، روش‌های درمانی چون دارو‌های گیاهی، دارو‌های شیمیایی، کرم‌های بی‌حسی و تمرینات ورزشی را پیشنهاد می‌دهند که در بخش ذیل به معرفی تمامی آن‌ها خواهیم پرداخت.

درمان انزال زودرس با استفاده از پیشنوازی

یکی از مواردی که اغلب زوجین نسبت به انجام اصولی آن بی‌تفاوت هستند، پیشنوازی بوده که می‌تواند کمک حائز اهمتی به درمان انزال زودرس داشته باشد. انجام حرکاتی چون ماساژ، لمس، نوازش و… می‌توانند پیشنوازی محسوب شده و در فرآیند انزال آقایان و بانوان مؤثر باشند؛ چراکه لمس بدن یکدیگر و القای آرامش به هم می‌توانند فشار خون را در بدن هر دو طرف افزایش داده و هر دو در زمانی تقریباً یکسان به انزال برسند. استفاده از این روش نه تنها به مرد احساس آرامش، اعتمادبه‌نفس مطلوبی را هدیه می‌دهد؛ بلکه برای بانوان نیز مهم بوده و می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز را به همراه داشته باشد.

درمان انزال زودرس با استفاده از ورزش ‌های کگل، پل باسن و هیپ‌ تراست

جالب است بدانید که تمرینات کگل، پل باسن و هیپ‌تراست تنها مختص بانوان نبوده و آقایان نیز برای درمان انزال زودرس و تقویت اندام جنسی خود می‌توانند از این سری تمرینات بهره‌مند شوند. شما می‌توانید با انجام ورزش کگل، با تقویت ماهیچه‌های جمع‌کننده مقعد و جابه‌جایی پروستات خود گامی مؤثر در درمان انزال زودرس بردارید. لازم به ذکر است که انجام این ورزش‌ها تنها در طولانی مدت جواب‌گو بوده و نمی‌توان فوراً به نتیجه دلخواه دست یافت.

حرکت پل باسن نیز بسیار آسان بوده و می‌تواند علاوه‌بر درمان این عارضه، سبب خوش‌فرم شدن اندام شما نیز شود. می‌بایست برای شروع این ورزش روی زمین به پشت دراز بکشید؛ سپس با بلند کردن نیم تنه خود و ایجاد فاصله میان باسن و سطح زمین، آن را منقبض کنید. این حرکت را چندین بار تا مدت ۱۰ ثانیه انجام داده و پس از گذشت حداقل یک ماه تأثیر مثبت آن را مشاهده نمایید.

اگر کمی با حرکات بدنسازی آشنا باشید خواهید دانست که انجام حرکت هیپ‌تراست نشسته کاملاً مبتدی بوده و می‌تواند سریعاً عارضه انزال زودرس را درمان کند. شما نیز برای شروع می‌توانید روی پا‌های خود به‌صورت چهارزانو بنشینید و سپس دست‌های خود را روبه‌روی سینه قرار دهید؛ در ادامه پس از بلند کردن باسن خود، باسن را منقبض کرده و همین روند را چندین بار تکرار کنید.

درمان انزال زودرس با استفاده از کاندوم

بسیاری از آقایان و بانوان تمایلی به استفاده از کاندوم ندارند؛ اما باید بیان کرد که استفاده از کاندوم به علت ایجاد اصطکاک میان آلت جنسی مردان و دیواره‌های واژن برای آقایان کمکی مؤثر به‌شمار می‌رود. برخی از کاندوم‌ها دارای مواد بی‌حسی چون لیدوکائین و بنزوکائین هستند که می‌تواند به درمان و جلوگیری از انزال زودرس کمک نماید.

درمان انزال زودرس با استفاده از ژل و کرم ‌های تاخیری بی ‌حس کننده

در میان انواع و اقسام روش‌های درمانی تعدادی از متخصصان برای برخی از افراد ژل و کرم‌های تاخیری بی‌حس‌کننده را تجویز می‌کنند. این روش درمانی می‌تواند شامل کرم‌های تاخیری، اسپری‌های تاخیری، کاندوم‌های مخصوص تاخیری، لیدوکائین و بی‌حس‌کننده‌های موضعی باشد که برای استفاده از تعدادی از آن‌ها نیاز به نسخه پزشک نخواهد بود. طریقه مصرف این تجهیزات بسیار آسان بوده و می‌بایست پیش از شروع رابطه جنسی حدوداً ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قبل داروی خریداری شده را به آلت تناسلی خود بمالید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است افراد حین استفاده از کرم‌ها و ژل‌ها در مواردی شایع به عوارضی چون درد خفیف، احساس سوزش خفیف، کاهش میل جنسی، از دست دادن موقتی حساسیت و… دچار شوند.

درمان انزال زودرس با استفاده از مکمل‌ های طبیعی

نه تنها برای درمان این عارضه، بلکه برای سلامت روانی و جسمانی خود بهتر است مصرف ویتامین‌ها، مواد معدنی و مکمل‌های طبیعی را در روتین زندگی خود قرار دهید تا پس از گذشت زمانی نه چندان طولانی، تاثیر آن‌ها را مشاهده کنید. در بخش ذیل یکی از ویتامین‌های مفید برای رفع و درمان انزال زودرس را بیان خواهیم کرد که استفاده از آن‌ مستلزم تجویز متخصص اورولوژی خواهد بود.

  • روی: باتوجه به تحقیقات صورت گرفته در خصوص مکمل روی، می‌توان گفت مصرف این مکمل می‌تواند نقش حائز اهمیتی در درمان انزال زودرس، حفظ و تقویت ایمنی، رشد سلول‌ها، افزایش میل جنسی و… داشته باشد. بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که مصرف ۱۱ میلی‌گرم روی به‌صورت روزانه می‌تواند این عارضه را برای آقایان درمان کند؛ چراکه این مکمل می‌تواند سبب افزایش تستوسترون شده و میل جنسی را نیز افزایش می‌دهد. اگر مایل به استفاده از این مکمل هستید، می‌توانید در صورت عدم تمایل به استفاده از قرص‌های موجود در بازار، مواد طبیعی دارای روی چون صدف، دانه کدو تنبل، دانه‌های سویا، اسفناج، غلات جوانه گندم، بادام‌ها، لوبیا، نخود، دانه کنجد، گوشت بره، شکلات تلخ، سیر، نخود فرنگی و… را مصرف نمایید.

درمان انزال زودرس با استفاده از آرامش و حفظ خونسردی

همان ‌طور که پیش‌تر بیان شد اغلب اختلالات جنسی چون زود انزالی بر اثر برخی از مشکلات روحی و روانی چون استرس، فشار‌های روانی و… رخ می‌دهند. بهتر است پیش از مصرف هرگونه دارو‌ی گیاهی یا شیمیایی، روش‌های کم خطر‌تر و کم هزینه‌تری چون آرامش و جلوگیری از استرس را امتحان کنید. باتوجه به راهکار‌های زیر نه تنها می‌توان پس از گذشت حدوداً یک ماه به نتیجه مطلوب و مد نظر خود دست یافت؛ بلکه می‌توان از وقوع مجدد حالاتی چون تجارب اولیه جنسی، سوء ‌استفاده جنسی، تصویر بد از بدن خود، افسردگی، نگرانی در مورد انزال زودرس و… نیز جلوگیری کرد.

  • استفاده از تکنیک دم و باز دم
  • شرکت در کلاس‌های یوگا یا مدیتیشن
  • استفاده از دمنوش‌های گیاهی آرامش‌بخش چون بابونه، گل گاو زبان و…

برگرفته از سایت گروه مهندسی پزشکی همراه

لینک کوتاه : http://khabaravaran.ir/?p=47369

نظرات مخاطبان خبرآوران

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت خبرآوران منتشر خواهد شد.
  • توجه داشته باشید عدم انتشار دیدگاه شما به معنای جانبداری از شخص یا موضوع خاصی نیست؛ دیدگاه‌های که حاوی تهمت، افترا و الفاظ غیراخلاقی باشد به دلیل رعایت حرمت افراد منتشر نخواهد شد.