تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ 27 ذو الحجة 1445 Wednesday, 3 July , 2024
80

قیمت پیچ و رولپلاک کردن نما با توجه به قیمت دلار

  • کد خبر : 46256
  • 29 آگوست 2023 - 12:50
قیمت پیچ و رولپلاک کردن نما با توجه به قیمت دلار

قیمت پیچ و رولپلاک کردن نما با توجه به قیمت دلار از نمونه‌کارهای بسیار تخصصی در ساختمان‌سازی که کارگرهای ساده از عهدهٔ آن برنخواهند آمد، می‌توان به پیچ و رولپلاک نما اشاره کرد. پیچ کردن نما یکی از اقداماتی است که به‌منظور افزایش امنیت و آرامش ساکنین ساختمان و افرادی که از نزدیک آن رد می‌شوند انجام می‌گردد. عملیات […]

قیمت پیچ و رولپلاک کردن نما با توجه به قیمت دلار

از نمونه‌کارهای بسیار تخصصی در ساختمان‌سازی که کارگرهای ساده از عهدهٔ آن برنخواهند آمد، می‌توان به پیچ و رولپلاک نما اشاره کرد. پیچ کردن نما یکی از اقداماتی است که به‌منظور افزایش امنیت و آرامش ساکنین ساختمان و افرادی که از نزدیک آن رد می‌شوند انجام می‌گردد. عملیات رولپلاک نما به‌صورت راپل و از طریق طناب صورت می‌گیرد. درواقع هیچ‌گونه داربستی برای این منظور استفاده نمی‌شود. از همین رو هم می‌گوییم این کار توسط کارگرهای عادی انجام نشده و حتماً باید فردی خبره آن را انجام دهد. رولپلاک نما برای داشتن نمایی سالم که ایمنی افراد را به خطر نیندازد، کاملاً ضروری به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که سنگ نمای شما تثبیت شده‌است، حتماً باید از رولپلاک استفاده کنید؛ اما یکی از مسائلی که در رابطه با رولپلاک مهم به نظر می‌رسد، قیمت پیچ و رولپلاک نما است، به همین دلیل در ادامهٔ این مطلب تصمیم داریم شما را با عوامل تأثیرگذار روی نرخ رولپلاک نما آشنا سازیم. همراه ما باشید!

پیچ و رولپلاک نما

دلیل استفاده از پیچ و رولپلاک نما چیست؟

اهمیت اجرا و استفاده از پیچ نما زمانی مشخص می‌شود که سنگ‌های نما به فردی آسیب برسانند. امروزه شرکت‌های ساختمان‌سازی بلااستثنا برای افزایش ایمنی ساختمان، حتماً از رولپلاک و پیچ استفاده می‌کنند. عملیات رولپلاک کاملاً تخصصی بوده و نوعی کار در ارتفاع به‌شمار می‌رود که نیروی متخصص بدون داربست و به‌صورت راپل با کمک طناب آن را انجام می‌دهد. رولپلاک از ریزش نمای سنگی ساختمان جلوگیری می‌کند و در ساختمان‌سازی اهمیت بسیار زیادی دارد، به نحوی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ اما در صورتی که پیچ و رولپلاک نما توسط فردی خبره و حرفه‌ایی صورت نگیرد، علاوه‌بر این‌که ایمن‌سازی ساختمان به‌خوبی انجام نمی‌شود، احتمالاً به سنگ نمای ساختمان‌های مجاور هم آسیب برساند، به خصوص اگر ساختمان‌ها کاملاً به هم چسبیده باشند.

بهتر است بدانید ریزش سنگ نمای ساختمان به دلایل مختلفی مانند رطوبت ناشی از برف و باران، باد و زلزله اتفاق می‌افتد، این عوامل باعث لق شدن و درنهایت افتادن سنگ‌های نما می‌شوند. نفوذ آب و رطوبت می‌تواند سنگ‌ها را از نما جدا کند، حتی اگر این کار توسط بهترین استادکار انجام شده باشد. پس حتماً نیاز است که نیروی کار ماهر با رولپلاک، سنگ های نما را محکم کرده و از ریزش آن جلوگیری کند.

عوامل تأثیرگذار روی قیمت پیچ و رولپلاک نما

بعد از تحقیقات بسیار زیاد و بررسی تجربیات شرکت‌های معتبری که خدمات نما ارائه می‌دهند، می‌توان گفت که عوامل بسیار زیادی روی قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان تأثیر می‌گذارند. برخی از این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مساحت و متراژ نمای موردنظر برای پیچ و رولپلاک از مواردی است که به شدت روی قیمت اجرای رولپلاک تأثیر می‌گذارد. هر اندازه که مساحت و متراژ نمای ساختمان و اجرای این فرایند بیشتر باشد، بدون شک باید هزینهٔ بیشتری بابت آن پرداخت کرد.

  • در این زمینه تعداد طبقات ساختمان هم می‌تواند روی قیمت رولپلاک نما تأثیر زیادی داشته باشد. با توجه به افزایش تعداد طبقات ساختمان، هزینه‌های مربوط به رولپلاک نما و پیچ کردن آن هم افزایش پیدا می‌کند.

  • هر اندازه که ساختمان موردنظر از تعداد طبقات کمتری برخوردار باشد، با توجه به این‌که کار در ارتفاع کمتری انجام می‌شود. پس هزینه‌های مربوط به رولپلاک هم کاهش پیدا می‌کند. ضمن این‌که هر اندازه ارتفاع کار بیشتر باشد، متخصص انجام این کار برای انجام پیچ و رولپلاک، به ابزار، تجهیزات و انرژی بیشتری نیاز دارد.

البته نباید این نکته را فراموش کنید که تمامی هزینه‌ها و قیمتی که برای رولپلاک در نظر گرفته شده‌است، هر روز به دلیل نوسانات موجود در بازار به علت وجود تورم، تحریم‌ها و مسائلی از این قبیل تغییر پیدا می‌کند و برای دریافت دقیق‌ترین قیمت‌ها، تنها باید به شرکت‌های معتبری که درزمینهٔ خدمات نما فعالیت دارند مراجعه کنید.

پیچ و رولپلاک سنگ نما

تأثیر نوع سنگ ساختمان و زمان اجرای پیچ و رولپلاک نما روی قیمت آن

بهتر است این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که هر اندازه سنگ‌های ساختمانی گران‌تر و مرغوب‌تر باشند، انجام رولپلاک روی‌ آن‌ها سخت‌تر خواهد بود. با توجه به این مسئله می‌توان گفت هزینه‌های نهایی رولپلاک روی این مدل سنگ‌ها هم افزایش پیدا می‌کند، چراکه باید برای اجرای رولپلاک دقت و زمان بیشتری اختصاص داد. علاوه‌بر این مسئله، بهتر است فراموش نکنید که رولپلاک نما باید در بازه زمانی خاصی انجام شود. در غیر این صورت، هزینه و قیمت پیچ کردن و رولپلاک نما افزایش پیدا می‌کند. ضمن این‌که ابزار و تجهیزاتی که نیروی متخصص برای این منظور مورد استفاده قرار می‌دهد، روی کیفیت رولپلاک هم تأثیر مستقیمی دارد.

نوسانات دلار و تأثیر آن روی قیمت ابزار و تجیهزات پیچ و رولپلاک نما

بدون شک مانند هر چیز دیگری، پیچ کردن و رولپلاک نما هم تحت‌تاثیر نوسانات بازار دلار قرار گرفته و هر اندازه که قیمت دلار افزایش پیدا کند، قیمت این خدمات هم افزایش خواهند یافت. برای مثال، تا اواسط سال ۱۴۰۱، قیمت پیچ گالوانیزه بسیار متعادل بود؛ اما از نیمهٔ دوم سال ۱۴۰۱، دیگر قیمت‌ها به شکل وحشتناکی افزایش یافته‌اند و نمی‌توان با همان قیمت قبلی مقدار پیچ موردنظر را خریداری کرد. درواقع از اواخر سال ۱۴۰۱، قیمت‌ها به نحوی افزایش یافته که تمامی کسانی که در این زمینه فعالیت دارند را شوکه کرده‌است. با توجه به این مسائل، بهترین کاری که شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود انجام دهید، این است که عایق‌کاری نمای ساختمان خود را به شرکت‌های معتبر و قابل‌اطمینان بسپارید، چراکه چنین شرکت‌هایی خدمات موردنیاز را با کیفیت بالا و منصفانه‌ترین قیمت برای شما انجام خواهند داد و از ضرر و زیان در آینده جلوگیری خواهند کرد. ضمن این‌که علاوه‌بر افزایش قیمت پیچ‌های گالوانیزه، قیمت ابزارهای دیگر، مواد و حتی هزینهٔ مربوط به دستمزد نیروی متخصص هم سیر صعودی در پیش گرفته و امروزه نیروهای متخصص هم برای انجام این کار دستمزد بالاتری دریافت می‌کنند.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

مناطقی که میتوان پیچ و رولپلاک نما را انجام داد

بیشترین جایی پیچ و رولپلاک نما میتواند در ان محیط تاثیر بگذارد کرج و تهران میباشد که به وسیله طناب کار اجرا میگردد. پشت بام این شهرها دارای فضای باز هستند و میتوان طناب را به همه جای ان بست. پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج و تهران بسیار مهم است چون ساختمان های سنگی فراوانی دارد.

نتیجه‌گیری

در این مطلب ما سعی کردیم شما را با رولپلاک نما آشنا سازیم. همان‌طور که دریافتید، پیچ و رولپلاک نما برای افزایش ایمنی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدون استفاده از رولپلاک نما، سنگ‌های به‌کاررفته در نمای ساختمان، دوام چندانی نمی‌آورند و بعد از مدتی ریزش می‌کنند. پس تمامی شرکت‌های ساختمان‌سازی برای جلوگیری از هرگونه خسارت جانی و مالی در این زمینه، رولپلاک سنگ‌های نما را انجام می‌دهند.

لینک کوتاه : http://khabaravaran.ir/?p=46256

نظرات مخاطبان خبرآوران

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۱
  1. پیچ کردن سنگ نمای ساختمان قدیم با داربست اجرا میشد و امروزه با طناب انجام میشود.
    خدمات پیچ و رولپلاک سنگ نما رو میشه با قیمت ارزان و کمترین زمان اجرا کرذد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت خبرآوران منتشر خواهد شد.
  • توجه داشته باشید عدم انتشار دیدگاه شما به معنای جانبداری از شخص یا موضوع خاصی نیست؛ دیدگاه‌های که حاوی تهمت، افترا و الفاظ غیراخلاقی باشد به دلیل رعایت حرمت افراد منتشر نخواهد شد.